Dijital iş dünyası, dijital ve fiziksel dünyanın arasındaki çizgide bulanıklaşıyor, tüm sektörleri  aksatıyor ve bilgi teknolojilerinin rolünü yeniden tanımlıyor. Bu yeni dönemde insanlar, işletmeler ve işler bağlanıyor, işlemler yapılıyor ve hatta doğrudan müzakere ediliyor. Dijital teknolojileri anlayan ve ondan yararlanan CIO’lar, iş insanları ve teknoloji tedarikçileri bu yeni ortamda kendi organizasyonlarına ve kurumları için öncü bir rol oynayacak. 9-13 Kasım 2014’te Barselona’da düzenlenen Gartner Symposium/ITxpo 2014, CIO’lar ve kıdemli BT yöneticileri, yeni iş dünyasında vazgeçilmez olmak için dijital fırsatları nasıl gerçekleştirip, inşa edip, etkili kılacaklarına, dijital işleri teoriden pratiğe nasıl taşıyacaklarına ve kendi BT liderliklerini nasıl geliştireceklerine dair bir anlayış kazandılar. Konica Minolta, BT uzmanları ile birlikte temel konulara değinmek için bu yıl üçüncü kez sempozyumdaki Market Place’in sponsoru oldu. Bilgi yönetimi ve iş süreci otomasyonu ile ilgili son gelişmeler üzerine tartışmaların yanında, Konica Minolta, girişimcilerin global bilgi yönetimini nasıl optimize edebileceklerini anlatan bir Tiyatral Sunum ana hatlarını çizmek ve lider şirketlerle birlikte ihtiyaçları ve stratejileri tartışmak için  interaktif bir SPS (Çözüm Sağlayıcı Oturumu) yürüttü.

 

45 dakika süren SPS boyunca sektörün önde gelen konuşmacıları “Dijital işyerine geçiş – Kurumsal BT için yeni bir dönem” konusunu ele aldı. Konica Minolta, Inc. Ticari İnovasyon Merkezi (BIT) Servisi İş Operasyonları Genel Müdürü Yuji Ichimura, Bech-Bruun CIO’su Stefan Winquist’in yanı sıra 2b AHEAD ThinkTank İnovasyon Yönetimi & Danışmanlık Direktörü Dr. Jörg Wallner ile birlikte, yarın nasıl çalışıyor olacağımızı ve gelecekte işyerlerimizin nasıl görüneceğini tartıştı. Uzmanlar iş dünyasında ortaya çıkan trendlerin üzerinde durdu ve CIO’lar ve BT uzmanlarının yarına hazırlanmak için bugün neler yapabilecekleri hakkında tartıştı.

 

Aynı gün ayrıca Konica Minolta Business Solutions Europe Uluslararası Pazarlama Bölümü Genel Müdürü Olaf Lorenz, iş ya da sektör ne olursa olsun katlanarak büyüyen bilgi seli üzerine  bir Tiyatral Sunum yaptı.

 

“Kurumsal arama – belge ve bilgi akışını kontrol altında tutmak” konusunda ilgili katılımcılar, işletmelerin,  bölünmüş merkezi olmaya bir çevrede konsolidasyon ve entegrasyon için büyük bir masrafa girmeden bilgilerini küresel olarak nasıl yönetebilecekleri hakkında bilgi aldılar.

 

Konica Minolta kendi standında, yetkinlikleri ve bilgi yönetimi konusundaki en son etkinliklerinin yanı sıra işbirliğini ve iş akışı otomasyon çözümlerini sergiledi.

 

“Dijital Ticaretin Yürütülmesi”

Konica Minolta, Gartner Symposiumun bu yılki sloganı “Dijital Ticaretin Yürütülmesi”ne paralel olarak “Djital İşe Geçiş” mesajı ile bir hikaye geliştirdi. “Gartner Symposium/ITxpo katılımcılarımız ile Konica Minolta’nın portföyü mükemmel bir şekilde örtüştüğü için 2014’te tekrar Market Place’i desteklemeye karar verdik” diyen Olaf Lorenz “CIO’lar ve BT yöneticileri dijital dönüşümün merkezinde yer alıyor. Biz kendi yaklaşımımızı, dünyanın dört bir yanından katılan  BT uzmanları ile tartıştığımız için son derece mutluyuz” dedi.

 

Konica Minolta İnovasyon Forumu – “Yenilik ve çok’un gücü”

Gartner Symposium’a ek olarak Konica Minolta 12 Kasım’da Avrupa İş Yenilik Merkezi’nin ev sahipliğinde “Konica Minolta İnovasyon Forumu” adı altında özel bir müşteri etkinliği düzenledi.

Bu vesileyle çalıştayda üyeler, mevcut ve yakın gelecekteki teknoloji deneyimlerini paylaşma, gelecek nesil iş ortamları hakkında bilgi alma, çözümler ile etkileşim ve pazarda yeni ortaya çıkan ana trendler hakkında tartışma fırsatı elde ettiler.

 

İnovasyon Forumu, son işbirliği yaklaşımlarının kullanılarak paylaşılan fikirlerin ve grup öğrenmelerinin bir taslağı niteliğinde oldu. Çalıştaya dışarıdan üst düzey konuşmacılar ve Konica Minolta Üst Düzey Yönetimi eşlik etti. Ticari İnovasyon Merkezleri, Kuzey Amerika, Avrupa, Asya Pasifik ve Japonya olmak üzere dört temel bölgenin her birinde yeni iş geliştirmek ve böylece bölgesel müşteri ihtiyaçlarına ve pazarlara cevap vermek amacıyla, Konica Minolta tarafından 2014 yılında henüz  kuruldu. Bir diğer Ticari İnovasyon Merkezi ise Çin’de planlanıyor.  Ticari İnovasyon Merkezleri “Yenilik ve çok’un gücü” sloganı altında girişimci, akademisyen ve müşterilerin kavram ya da vizyon ispatının gerçekleştirilmesinin hızlandırılmasındaki ortak yeniliğe vurgu yapıyor.